I na zákaznickém servisu pracují občas lidé
Znáte to všichni. Komunikace se zákaznickým servisem je jen pro otrlé. Zejména pak zákaznické servisy telekomunikačních společností. Pokud je to jen trochu možné, na zákaznický servis nevolám. Respektive volám, ale ve zcela specifických případech, mezi nimiž je potřeba pomoci až na posledním místě.
Pokud si člověk chce zahrát zajímavou adventuru spočívající v zezačátku promyšleném, později víceméně náhodném mačkání kláves na telefonu, volá se na Vodafone. Jejich systém propracovaného „Chcete-li … zmáčkněte …“ je dokonalá zábava kolikrát i na několik hodin. Ovšem pomoci se člověk nedočká.
V minulém tisíciletí jsem byl zákazníkem Pegasu. Na jejich linky jsem volal v případě, že jsem se chtěl pohádat nebo naštvat. Ano, přiznávám, zcela záměrně jsem si šetřil věci k vyřízení na zákaznické lince tohoto operátora na chvíle, kdy jsem se chtěl hádat – jinou funkci zákaznický servis Pegasu neměl a hlavně neplnil.
O Telekomu, dnes kyslíku, jsem byl přesvědčen, že speciálně vyškolené nasírače z Pegasu houfně najal a dnes je zaměstnává. Dokonce se mi jednou stalo, že po návštěvě obchodního zástupce Telefoniky, kdy jsem podepsal jakési zrychlení internetu, mi volal zákaznický servis sám, z ničeho nic, do Belgie. Jak se později ukázalo, obchodní zástupce O2 potvrzoval telefonicky mým jménem smlouvu, kterou jsem já podepsal. Akorát bylo potřeba něco upřesnit, tak mi O2 zavolalo zpátky. Nebýt toho, nedozvěděl bych se, že s nimi někdo mým jménem mluvil.
Všimli jste si? Psal jsem, že jsem „byl přesvědčen“. To je čas minulý. Co tak náhle? Stala se mi neuvěřitelná věc. V zákaznickém centru 02 zvedá telefon i člověk, který umí pomoci. Ten člověk má nejen příjemný hlas a naprosto profesionální vystupování, ale i jméno. Pani Michaela Gothová.
Pani Gothová nejen, že mi poradila, při čemž jsme objevili další problém, ale i nově objevený problém se mnou řešila e-mailem, a to až do úplného vyřešení. A to i bez urgencí a nové informace mi poskytovala i sama od sebe. Poprvé jsem se cítil jako zákazník, o kterého má zákaznický servis zájem. To je prakticky ekvivalent bytí v Jiříkově vidění.
Vzhledem k tomu, že toto je jev tak neobvyklý, jako pravda z úst politika, myslím, že by neměl zůstat neznámý, a proto píšu tenhle blog. Třeba když se na blogu a v médiích objeví informace nejen o katastrofách a nepravostech, ale i pochvala a poděkování, začneme se všichni chovat pozitivněji.
Vážená Pani Gothová děkuju. Děkuju nejen za pomoc s vyřešením problému, ale zejména za obnovení víry v to, že zákaznický servis může být i něco jiného, než nepropustná bariéra, která slouží k zabavení zákazníka po dobu trvání problému. Že zákaznický servis může sloužit zákazníkům. Kéž by bylo víc takových profesionálů, jako jste vy.
Jan Krauskopf
Kozel zahradníkem aneb "Korupce? Prostě jí odstraníme"
V naší krásné zemi víme, že u nás řádí korupce. Že korumpují všichni a všechny. Teda kromě nás, samozřejmě. A protože je korupce nešvar, se kterým je potřeba bojovat, dali jsme v minulých volbách druhý nejsilnější mandát hnutí vlastněnému člověkem, který čelil podezření z korupce při privatizaci Unipetrolu i mezinárodně. Kdo jiný by mohl vědět lépe, jak s korupcí zatočit?
Jan Krauskopf
Pohlavní výzkumníci a výzkumnice bijte na poplach!
„Tak nám dráhy zavádějí kupé jen pro ženy, pani Müllerová,“ chtělo by se říci slovy klasika. Ženy se nám necítí ve vlacích bezpečně, a tak vznikají vagóny vyhrazené jen pro dámy. Je to věc naprosto logická, a v zásadě hodná podpory. Proč tedy k ní psát blog? Protože krásně ukazuje absurditu pohlavních výzkumníků a výzkumnic.
Jan Krauskopf
Asociace profese učitelství sednout! Za 5!
Bylo jen otázkou času, kdy nějaká horda krasoduchů přijde s názorem, že je vlastně nespravedlivé, aby někdo měl jedničky, někdo dvojky a někdo propadal. Ten krásný okamžik nastal.
Jan Krauskopf
Je nám třeba nová ERA...
... Evropská Ratingová Agentura, aneb na horní palubu Titaniku zve k tanci a poslechu Evropská Unie.
Jan Krauskopf
Zoufalství ČSSD v přímém přenosu
O vystoupení ekonomického "experta" ČSSD v Událostech komentářích 27.7.2011 na téma daňového paušálu a stavebního spoření.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Česko a Německo sdílí pohled na válku Ruska proti Ukrajině, řekl Pavel
Přímý přenos Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...
Hromadná nehoda poblíž letiště uzavřela Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše
Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahují na 27. kilometru Pražského okruhu, kde...
Steinmeier si v Praze může zlepšit reputaci. Poškodil mu ji döner v Turecku
Pondělní dvoudenní návštěva Česka s fotkami od Vltavy je pro německého prezidenta Franka-Waltera...
Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje
Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhodlala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...
Prodej komerčního domu 123m2
V Aleji, Jablonec nad Nisou
4 950 000 Kč
- Počet článků 74
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1945x