Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na půl žerdi nebo osahání?

Jak je snadné lítat z Bruselu, pokud neznáte bezpečnostní pravidla letiště, a jak je ošemetné se tato pravidla dozvědět.

Ještě donedávna byly mé cesty z Belgie domů krásné. Vrátit auto do půjčovny, přeběhnout z podzemních garáží do haly. Vyjet výtahem, odevzdat zavazadla letecké společnosti a dojít si na rychlou véču. Po večeři na první kontrolní bod ukázat občanku a palubní vstupenku, po jezdících schodech o patro níž, projít kolem obrazu pilota - je pro mne takovým mezníkem oddělujícím Belgii a cestu domů - po dalších schodech až k tunelu. Tento tunel vede pod letištní plochou mezi letištními budovami a je vybaven jezdícím pásem, na kterém se spěchající lidé snaží prorazit postávající dvojice či trojice cestujících bezohledně nevnímajících okolí. Na konci tunelu čeká bezpečnostní kontrola.

Zatímco stojíte v řadě na pás k rentgenu, můžete sledovat kreslenou instruktáž toho, co všechno nesmíte mít v kapsách. Podle instruktáže by si člověk skoro myslel, že cestujících mužů si bezpečnostní zaměstnanci ani nevšimnou a po cestujících ženách tito kreslení svalnatí chlapíci pouze se zalíbením pohlédnou. Na pás jsem si vždy v klidu vyndal notebook z brašny, sako sundal, obsah kapes do přepravky vysypal (přesně podle instruktážního videa), pásek z kalhot vyndal a kalhoty rukama v kapsách přidržel. Průchod rámem bez jediného zapískání, vzít si tašku a letět.

Někdy snad v listopadu se procedůra u rentgenu náhle změnila. Až po průchod bezpečnostním rámem zůstalo vše při starém, ani pípat rám při mém průchodu nezačal, nicméně po každém průchodu se mě ujal někdo z bezpečnostních pracovníků, předal mne kolegovi, který mluví anglicky, a absolvoval jsem prohlídku. Vždy nejprve čelem k zaměstnanci, ruce roztažené, průzkum detektorem kovů, potom (po uctivém dotazu) "prohmátnutí"). Časem jsem si zvykl a z původních myšlenek typu "Co by se stalo, kdybych odmítl?" jsem přešel k bezvýznamnějším myšlenkám typu "Pokud v rámci korektnosti muže prohmatává vždy muž a ženu vždy žena, kdo prohmatává gaye a lesbičky?" Tato idyla trvala jen do předminule.

Předminule jsem udělal chybu. Zatímco mě bezpečnostní pracovník pohmatem testoval na přítomnost pistole přilepené k noze, napadla mne zásadní otázka, na kterou jsem se vzápětí zeptal: "Proč mne vlastně pokaždé prověřujete? Přesto, že nikdy rám nevydá hlásku, pokaždé jdu na prohlídku. Čím to je?"

"Pane to je tím, že máte ruce v kapsách. Máme tady nařízení, že každý, kdo projde s rukama v kapsách rámem, musí být zkontrolován." Tato odpověď dávala smysl a já si zapamatoval, že již nikdy nemám procházet s rukama v kapsách. Toto přesvědčení zůstalo pevným až do včerejška.

Včera jsem projel tunelem, počkal ve frontě k pásu do rentgenu, vyndal notebook z brašny, sako sundal, obsah kapes do přepravky vysypal, pásek z kalhot vyndal a... Jak si mám přidržet kalhoty?  Pokud si myslíte, že oblekové kalhoty bez pásku nepadají, popřípadě ne rychle, pletete se. Jen co jsem udělal krok vpřed, už byly kalhoty na půl žerdi a já si je popotahoval nahoru. Ostraha se na mě pobaveně dívala. Co teď? Zkusil jsem rámem projít tak, že jsem si kalhoty zkoušel přidržet vnitřní stranou stehen. Pobaveně se na mě dívala nejen ostraha, ale i ostatní cestující. Nicméně prohlídce jsem, narozdíl od nějakého Poláka, který se mi smál a šel po mě hrdě s rukama v kapsách, uniknul. A za ten jeho smích jsem se mu pomstil: prozradil jsem mu bezpečnostní pravidlo Bruselského letiště. Jen ať má příště stejné dilema, jako já.

Autor: Jan Krauskopf | sobota 31.1.2009 18:00 | karma článku: 12,02 | přečteno: 948x
  • Další články autora

Jan Krauskopf

Kozel zahradníkem aneb "Korupce? Prostě jí odstraníme"

V naší krásné zemi víme, že u nás řádí korupce. Že korumpují všichni a všechny. Teda kromě nás, samozřejmě. A protože je korupce nešvar, se kterým je potřeba bojovat, dali jsme v minulých volbách druhý nejsilnější mandát hnutí vlastněnému člověkem, který čelil podezření z korupce při privatizaci Unipetrolu i mezinárodně. Kdo jiný by mohl vědět lépe, jak s korupcí zatočit?

13.11.2014 v 8:57 | Karma: 14,91 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ostatní

Jan Krauskopf

Pohlavní výzkumníci a výzkumnice bijte na poplach!

„Tak nám dráhy zavádějí kupé jen pro ženy, pani Müllerová,“ chtělo by se říci slovy klasika. Ženy se nám necítí ve vlacích bezpečně, a tak vznikají vagóny vyhrazené jen pro dámy. Je to věc naprosto logická, a v zásadě hodná podpory. Proč tedy k ní psát blog? Protože krásně ukazuje absurditu pohlavních výzkumníků a výzkumnic.

6.2.2012 v 9:11 | Karma: 22,92 | Přečteno: 1006x | Diskuse| Ostatní

Jan Krauskopf

Asociace profese učitelství sednout! Za 5!

Bylo jen otázkou času, kdy nějaká horda krasoduchů přijde s názorem, že je vlastně nespravedlivé, aby někdo měl jedničky, někdo dvojky a někdo propadal. Ten krásný okamžik nastal.

1.11.2011 v 9:07 | Karma: 18,32 | Přečteno: 1062x | Diskuse| Ostatní

Jan Krauskopf

Je nám třeba nová ERA...

... Evropská Ratingová Agentura, aneb na horní palubu Titaniku zve k tanci a poslechu Evropská Unie.

14.10.2011 v 9:03 | Karma: 16,66 | Přečteno: 919x | Diskuse| Ostatní

Jan Krauskopf

Zoufalství ČSSD v přímém přenosu

O vystoupení ekonomického "experta" ČSSD v Událostech komentářích 27.7.2011 na téma daňového paušálu a stavebního spoření.

28.7.2011 v 9:05 | Karma: 29,10 | Přečteno: 1844x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:44

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

  • Počet článků 74
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1945x
... si udělejte úsudek sami :-)